Canvi davanter

L’ajustament es divideix en dues parts principals:
Ajustar els límits exterior i interior del desviador, perquè no se surti la cadena per fora o per dins dels plats. Si això no ens passa i la cadena arriba bé fins al primer i fins a l’últim plat, podrem passar directament a la part de sincronització.
Sincronització o com podem aconseguir que el desviador guiï la cadena fins al punt exacte on es troba el plat al qual volem canviar. És a dir, que la cadena pugi i baixi adequadament sense que salti sola d’un plat a un altre.

Si els cables i les fundes estan en bon estat, el primer pas és alliberar el cable del cargol presoner del desviador. Per seguir amb el pas següent, és aconsellable col·locar la cadena al pinyó gran perquè estigui tan alineada com sigui possible.

NOTA: Abans de deixar anar el cable, cal comprovar la posició en què està fixat el cable per tornar-lo a fixar de la mateixa manera. En el cas dels desviadors, aquest detall és molt important, ja que hi ha desviadors en què el cable va per damunt i altres en què el cable va per sota.

Els desviadores acostumen a tenir dos cargols, que tenen indicades les lletres L o H. Per ajustar el límit interior actuarem sobre el cargol L (Low gear). L’objectiu és que mirant per sobre de la bicicleta, la part interior del desviador quedi a 1 o 2 mm de la cadena.
Per moure el desviador cap a l’exterior, haurem de girar en sentit horari el cargol L. Per moure’l cap a l’interior, girem el cargol L en sentit antihorari.

IMPORTANT: Abans de fixar el cable, cal verificar que els comandaments del desviador del manillar estan en la posició del plat petit.
Després d’haver fet aquesta comprovació, estirem el cable amb una mà i amb l’altra collem el cargol presoner que fixa el cable.
Per seguir amb el pas següent, és aconsellable col·locar la cadena al pinyó petit perquè estigui tan alineada com sigui possible.

Pugem la cadena al plat més gran utilitzant els comandaments del desviador del manillar.
Per ajustar el límit exterior, actuarem sobre el cargol H (High gear). L’objectiu és que mirant per sobre de la bicicleta, la part exterior del desviador quedi a 1 o 2 mm de la cadena. Per moure el desviador cap a l’exterior, haurem de girar en sentit antihorari el cargol H.
Per moure’l cap a l’interior, girem el cargol H en sentit horari.

L’element sobre el qual actuarem en aquest últim pas és la rosca tensora que es troba a la sortida de la funda del cable del comandament del desviador del manillar.
Si la cadena no puja de plat adequadament, girarem lleugerament aquesta rosca tensora en sentit antihorari per donar més tensió al cable.
Si la cadena no baixa de plat adequadament, girarem lleugerament aquesta rosca tensora en sentit horari per treure tensió al cable. Es tracta de girar a poc a poc aquesta rosca fins que trobem l’equilibri.
NOTA: Per poder sincronitzar adequadament la bicicleta, és aconsellable que abans de realitzar el pas 3 descargolem una mica (2 o 3 voltes) la rosca tensora.