Desmunta i munta la coberta

Desmunta-la

Abans de res, deixem sortir tot l’aire de la cambra i retirem la rosca de retenció de la vàlvula si n’hi ha.

Si fa temps que està muntada, estrenyerem la coberta amb els dits per desenganxar-la de les parets de la llanta, realitzant aquest moviment per tota la circumferència de la roda.

Col·loquem un desmuntable amb cura de no pessigar la cambra d’aire de l’interior. Extraiem aquest punt de la coberta fent pressió i col·loquem el segon desmuntable a uns 5 cm de distància.

NOTA: És aconsellable iniciar l’operació des del costat oposat de la vàlvula, on la coberta té menys tensió i és més fàcil d’extreure.

Mantenint un dels desmuntables fix, estirem l’altre recorrent tot el perímetre de la roda, fins que puguem treure un costat sencer de la coberta.

Munta-la

Abans de començar a muntar la coberta, és important mirar les fletxes direccionals que té impreses a les parets laterals, que indiquen el sentit del gir de la roda. No tots els pneumàtics tenen una única orientació de direcció.
És aconsellable també col·locar la marca de la coberta on hi ha l’orifici de la vàlvula, per facilitar la cerca de la punxada en ocasions futures. Si no té cap marca, utilitza la informació de pressió d’inflament o de rotació.

Fiquem un costat de la coberta a la secció de la llanta.

Cal introduir la vàlvula en l’orifici de la llanta i anar ficant tota la cambra d’aire entre la coberta i la llanta. És aconsellable inflar lleugerament la cambra d’aire perquè agafi la seva forma i ens faciliti la instal·lació.

Col·locant la roda davant nostre, es comença a tancar la coberta per la zona de la vàlvula.
NOTA: Un truc important per no pessigar la cambra a la zona de la vàlvula (problema habitual), és empènyer la vàlvula cap amunt a l’hora de començar a tancar la coberta.

Continuarem tancant la coberta simultàniament pels dos costats. Sempre amb les mans, mai amb els desmuntables.

És aconsellable acabar de tancar la coberta amb les mans, sense utilitzar els desmuntables.
NOTA: Per dur a terme aquest últim pas és aconsellable desinflar la cambra d’aire per facilitar el tancament de la coberta.
Si la coberta és dura, és possible que tancar la part final amb les mans costi molt. Però realitzant aquest moviment de tancament per tots dos costats, des de la zona de la vàlvula cap a l’extrem que ens falta per tancar, farà que a poc a poc ens sigui més fàcil tancar del tot la coberta.