¿Bici o ciclomotor?
Per: RACC HolaBICI

Ja ha arribat a Espanya un vehicle, d’origen xinès, difícil de catalogar. La companyia Sunra acaba de llançar un model molt versàtil i amb un aspecte que no deixa ningú indiferent. Si busques originalitat, aquesta és la teva oportunitat.
Bicicleta o ciclomotor? La Sunra Miku Retrolax està a cavall entre totes dues definicions i ens ho posa difícil a l’hora de catalogar-la. Ara que la mobilitat elèctrica té cada vegada més opcions (cotxes, motos, bicicletes, patinets, ATV i, fins i tot, motos d’aigua), aquest model destaca i garanteix estil, accessibilitat i connectivitat.
Amb cinc modes de conducció diferents, podràs desplaçar-te com amb una bicicleta tradicional (utilitzant únicament els pedals) o una e-bike (amb pedaleig assistit). Fins aquí, tot normal, però també ofereix la possibilitat de guanyar velocitat utilitzant un petit accelerador com el de qualsevol ciclomotor.
L’estètica és al·lucinant: pneumàtics tipus fat-bike (el davanter de 24 polzades i el posterior de 20), manillar custom i seient de pell marró amb una clara inspiració Bobber. Si ets fan de les motocicletes chopper, aquest model t’enamorarà. Et sentiràs com un dels protagonistes d’Easy Rider però del segle XXI.
No és cap joguina. Disposa d’un sòlid quadre d’alumini i magnesi, que resta pes però no resistència, forquilla d’aliatge de magnesi i de suspensió hidràulica de 4 braços, frens de disc de 180 mm en les dues rodes, il·luminació LED, clau contactless, pantalla LCD de 4 polzades d’alta definició (per visualitzar en temps real les dades de conducció) i un ampli i fiable portaequipatge posterior.
Et sentiràs com un dels protagonistes d’Easy Rider però del segle XXI.
Amb totes aquestes prestacions, la bicicleta pesa 42 kg (bateria no inclosa) i és especialment potent. Incorpora un motor de 750 W que assoleix una velocitat màxima de 32 km/h a través d’una transmissió Shimano de 7 velocitats. Però, compte, perquè està catalogada com una speed e-bike i, si la vols, has de complir les mateixes normes que un ciclomotor: matriculació i obligatorietat de casc, i no la podràs utilitzar per carrils bici.
La bateria de liti està situada a la part superior del xassís, que li atorga el clàssic aspecte de dipòsit de combustible de les motos tradicionals, i ofereix una autonomia de fins a 60 km. I, òbviament, és fàcilment extraïble perquè la puguis carregar on vulguis.
Fundada el 1999, la companyia xinesa Sunra ha venut 30 milions de motos en els darrers 5 anys. Avui fabrica 4 milions de vehicles anuals i té presència en 70 països. La Sunra Miku Retrolax és una de les seves apostes més atrevides: amb estil, rapidesa, potència i molta versatilitat. El preu, tenint en compte el mercat i tot el que ofereix, no és cap bogeria: 2.195 €. La tens disponible en dos colors, gris i blanc. Per rumiar-s’ho, oi?