Des de Lisboa fins a Pamplona, la nova EuroVelo “Ruta Ibèrica” en marxa per al 2028
Per: RACC HolaBICI

El projecte estarà acabat el 2028 i és una gran notícia per al cicloturisme d’Espanya. La ruta recorrerà Extremadura, Toledo, Madrid, Guadalajara, Navarra i Saragossa.
A partir del 2028, Madrid deixarà de ser l’única capital europea sense un tram de ruta EuroVelo. Ja està confirmada la creació de l’EuroVelo 16, que permetrà als ciclistes fer un recorregut de 1.896 km entre Lisboa i Pamplona, passant per la capital espanyola. És un trajecte amb molts atractius: els paisatges tan diferents de la regió de l’Alentejo, Extremadura, Toledo, Madrid, Guadalajara, Saragossa i Navarra, que segurament faran de la nova “Ruta Ibèrica” una de les preferides dels amants del cicloturisme a tot Europa.
El projecte és un esforç conjunt del Centre de Coordinació EuroVelo a Espanya i la Federació Europea de Ciclistes (ECF), responsables d’aquest gegantesc entramat de rutes europees. L’EuroVelo “Ruta Ibèrica” serà la quarta ruta d’aquest circuit continental que passi per Espanya. Avui creuen el país tres de les 17 EuroVelo: EuroVelo 1 “Ruta Costa Atlàntica”, EuroVelo 3 “Ruta dels Pelegrins” i EuroVelo 8 “Ruta del Mediterrani”.
Segons la Coordinadora d’EuroVelo a Espanya, ara com ara la ruta està enllestida en un 84%, tot i que encara s’estan fent els treballs necessaris per millorar les infraestructures i proveir la ruta de serveis.
Més del 20% de la Ruta Ibèrica travessa Vies Verdes ja condicionades: el Camí Natural Via Verda d’Hortes del Guadiana, el Camí Natural Via Verda de la Jara, la Via Verda del Tajuña, la Via Verda del Bidasoa…
És una notícia molt rellevant per al cicloturisme espanyol i situarà Madrid en el mapa del cicloturisme, una ciutat amb molta feina per fer pel que fa al ciclisme urbà i l’única capital europea que encara no comptava amb una EuroVelo. “Aquesta ruta articularà un sector del país fins ara no cobert per la xarxa europea i permetrà portar la bicicleta a zones poc poblades de la nostra geografia. També saldarà un deute històric amb Madrid, situant-la per fi en el mapa del cicloturisme europeu, i hauria de ser un estímul perquè hi hagi avenços en senyalització i infraestructures”, va apuntar Alejandro Martín Barraza, coordinador d’EuroVelo a Espanya.