accesorios para moto

Amb l’arribada de la tardor, molts conductors opten per aparcar la motocicleta i agafar el cotxe. El fred, la pluja i el vent acostumen a convertir la conducció en una activitat desagradable quan no s’està preparat per a les baixes temperatures, però amb els accessoris i les prevencions adequades, la tardor pot ser una estació més per gaudir de la moto.

Accessoris propis de la motocicleta a l’hivern

En molts casos, el fred és el principal impediment per gaudir d’una conducció segura i agradable, però en el mercat hi ha diversos mecanismes, tant de les motocicletes com accessoris externs, per evitar-lo. Per exemple, la motocicleta té mecanismes de “calefacció” integrats, com ara els punys i els seients calefactables. Aquests sistemes funcionen amb corrent elèctric i normalment es connecten a la bateria de la moto, de manera que no necessiten bateries externes i s’activen sempre que la moto està encesa.

Els punys es poden activar mitjançant un control que habitualment es col·loca al manillar i fa que els dos extrems, tant l’accionador del gas com el manillar esquerre, emetin calor. Això, i el fet de posar-se els guants, evita la pèrdua de calor a les mans i que la temperatura no baixi per la incidència de l’aire i el fred mentre es condueix.

L’altre exemple, el seient calefactable, funciona de la mateixa manera. Consisteix en unes resistències especials que es col·loquen dins l’encoixinament del seient i emeten calor perquè la zona que està en contacte amb el seient mantingui la temperatura. En aquest cas, els seients calefactables sí que són una mica exclusius de cada model de motocicleta, i això podria fer que hi hagi més motos que no puguin disposar-ne.

Normalment, tant els punys com els seients calefactables ofereixen diverses intensitats de calor que es poden controlar còmodament des del manillar, però això dependrà del model. La instal·lació és senzilla i pot fer-se a qualsevol taller.

Accessoris externs per a la moto i el fred

A més dels complements que es poden instal·lar a la moto per generar calor, hi ha tot un seguit d’accessoris externs que també es poden utilitzar per aconseguir pal·liar els efectes del fred i la pluja. Un exemple en són les mantes per cobrir les cames. Aquestes mantes, típiques de les motocicletes escúter i utilitzades principalment a la ciutat, poden anar tant lligades a la motocicleta com al conductor i protegeixen, amb un teixit càlid que fa de paravent, de l’aire que incideix sobre la meitat inferior del cos del pilot.

Les mantes permeten la llibertat total del conductor i no impedeixen el gest de treure els peus per sota per ser encara més útils en contextos urbans. En aquest apartat també trobem els anomenats cobremanetes, que són una mena de fundes per als punys de la motocicleta que tallen l’aire i impedeixen que el fred faci baixar la temperatura de les mans durant la conducció.

Malgrat que tots aquests accessoris poden evitar que els motoristes passin fred a l’hivern, la principal manera de mantenir-se calent és portar una vestimenta adequada. La roba de moto específicament dissenyada per a les baixes temperatures acostuma a incorporar un sistema de capes que fa que el vent no penetri en el cos i que la temperatura corporal no baixi ràpidament. A més, cada vegada hi ha més mecanismes interns a les jaquetes, com ara les armilles calefactables, que emeten calor a la zona del tors i que es recarreguen amb bateries USB.

És clar que el fred és un factor que no podem eliminar de l’hivern, però sí que hi ha moltes opcions per poder evitar que la seva aparició en escena ens tregui les ganes de sortir a gaudir de la carretera.

begoña gonzalez de la mora
Begoña González de la Mora
Periodista |  + posts

Begoña González de la Mora és periodista especialitzada en motor i mobilitat, amb una sòlida trajectòria en mitjans de comunicació com El Periódico de Catalunya i col·laboracions destacades amb el RACC. La seva labor se centra en la divulgació tècnica i pràctica sobre el món de l'automòbil i les motocicletes, amb un enfocament clar, rigorós i orientat a l'usuari. Combina el seu coneixement del sector amb una forta presència digital, aportant contingut especialitzat i s'ha consolidat com una veu autoritzada en l'àmbit de la mobilitat i la seguretat viària.