Marc Alcoba, el primer pilot RACC a la Copa del Món de MotoE

Per: David Felipe

Marc Alcoba, primer piloto RACC en MotoE

Nascut a Alcanar (Tarragona) el 2000, Marc Alcoba és un dels pilots de més projecció al panorama nacional i aquesta temporada ho demostrarà a la Copa del Món de MotoE, el campionat per a motos elèctriques, emmarcat dins del Campionat del Món de MotoE.

Alcoba es va iniciar a la Copa Polini de minimotos, en la qual va ser subcampió després de fracturar-se la clavícula mentre es jugava el campionat. Posteriorment, va fer el salt a l’Open RACC, en què va ser campió. Creixent en categories petites, el 2013 i el 2014 va tornar a tocar l’èxit a la Copa Honda CBR250R, per saltar al nacional de Moto3 Sport Production el 2015 amb una Honda oficial del Promoracing i aconseguint ser el rookie de l’any. El 2016 es va imposar al campionat, des d’on va fer el salt al campionat d’Stock600 el 2017, repetint com a millor rookie. El 2018 va imposar-se en la categoria de 600 cc, participant també al Campionat d’Europa de Moto2, en el qual va acabar 12è. L’any següent, va fer el salt a la categoria més gran del certamen, l’ESBK, acabant tercer el 2020 a la general, amb les potents 1.000 i competint colze a colze amb mites com Carmelo Morales. Posteriorment, el 2021, va fer el salt al World Superbike, baixant a una cilindrada menor en la categoria de Supersport 600 amb l’equip Yamaha MS Racing i la seva Yamaha YZF R6, però una caiguda inoportuna el va deixar sense poder brillar prou després de lesionar-se al braç, en un campionat mundial en què les seves bones actuacions l’han portat a la Copa del Món de motos elèctriques.

Alcoba en sus inicios

Alcova als inicis

La Copa del Món FIM Enel MotoE arriba aquesta temporada a la quarta edició, amb un clar color català, ja que ha estat el pilot de Rubí Jordi Torres el que més campionats ha guanyat amb dos dels tres disputats. La cita mundialista del 2022 comptarà amb un total de 12 curses dividides en sis Grans Premis, perdent-ne dues després de la sortida del calendari del GP de Finlàndia al circuit de KymiRing. Jerez, Le Mans, Mugello, Assen, Red Bull Ring i Misano seran les cites que haurà de disputar al tarragoní, que aquesta temporada ha arribat a l’equip OpenBank Aspar Team en què farà dupla amb María Herrera, substituint Fermín Aldeguer, que ha fet el salt a la categoria de Moto2.

L’Energica Ego que pilotarà Alcoba és una moto que desenvolupa 145 cv, amb un par motor de 200 Nm i una acceleració de 0 a 100 km/h en tan sols tres segons, que amb la seva única marxa és capaç d’assolir la cota màxima als 240 km/h, velocitat limitada electrònicament. Les bateries d’11,7 kWh li donen una autonomia de 100 km a una velocitat constant de 100 km/h, cosa que es veu reduïda en competició, i el temps de càrrega pot rondar entre els 30 minuts i les tres hores i mitja.

Per ara, amb dos novens llocs a Jerez i Le Mans i dos abandonaments, Alcoba és 12è a la general després del bicampió Torres i per davant de Xavi Forés.

Marc Alcoba, piloto de la Copa del Mundo de MotoE

Marc Alcoba, pilot de la Copa del Món de MotoE

YouTube video player