Consells útils per saber com has d’actuar davant d’imprevistos en els teus viatges

Per: Deyanira García

Sabies que hi ha normatives europees i internacionals que regulen les indemnitzacions i les compensacions en cas que tinguis problemes durant les vacances? Si viatges, és important que coneguis els teus drets per poder actuar davant de qualsevol imprevist.

Retard del vol

Si el teu vol es retarda més de dues hores (en vols curts de fi ns a 1.500 km), tres hores (en vols més llargs dins de la Unió Europea i entre 1.500 km i 3.500 km) o quatre hores (en vols fora d’aquestes categories), l’aerolínia està obligada a oferir-te assistència: menjar, beguda, allotjament i transport, si és necessari.

Cancel·lació de vol

L’aerolínia t’ha d’oferir alguna alternativa: reprogramar el vol o reemborsar-te el cost total del bitllet en un termini de set dies i proporcionar-te un vol de tornada al punt de partida si aquest vol ja no té raó de ser respecte al viatge programat inicialment. Sinó, l’aerolínia ha d’oferir-te un transport alternatiu que et porti a la teva destinació tan ràpid com sigui possible.

Denegació d’embarcament

Si et deneguen l’embarcament i no hi ha voluntaris que renunciïn a les seves reserves, tens dret a rebre una compensació econòmica.

Retards o pèrdua d’equipatge

Si perds o retarden el teu equipatge, l’aerolínia és responsable de pagar fins a 1.288 drets especials de gir (DEG) per passatger. Però si declares un valor especial i pagues una tarifa extra, l’aerolínia ha de pagar el valor declarat, tret que puguin demostrar que és més gran que el valor real de l’equipatge.

Retard en el ferri

Si la teva arribada a la destinació es retarda entre 8 h i 24 h, segons les normes de protecció al passatger de la UE, pots sol·licitar una indemnització que correspon, almenys, al 25% del preu del teu bitllet.

Conservar tota la documentació

En cas de pèrdua de documents, és important tenir-ne una còpia de seguretat. A més, la documentació requerida varia segons la destinació i la durada del viatge. Alguns documents essencials són: passaport, visats, bitllets d’avió, reserves d’allotjament i assegurances de viatge.

Viatja sense preocupacions i gaudeix de les teves vacances amb l’ajuda del RACC. Truca’ns al 900 242 242 o adreça’t a l’ofi cina RACC més propera per obtenir assistència personalitzada.

Per Revista RACC