Al·luvió de novetats 100% elèctriques

Per: Revista RACC

La penetració dels vehicles elèctrics cada vegada té més pes en el mercat. A continuació, revelem algunes de les novetats del futur immediat que han de contribuir a accelerar el seu creixement.

PER VALENTÍ FRADERA

El futur de la indústria de l’automòbil s’encamina cap als vehicles elèctrics. La conseqüència és que els vehicles de zero emissions són, cada vegada, una opció de compra més atractiva per als usuaris, com fan palès les novetats d’aquesta selecció.

Audi Q4 e-tron. Més i millor.

Va ser el primer SUV compacte totalment elèctric d’Audi, el derivat de zero emissions del Q3, i ara s’actualitza en les seves dues variants de carrosseria: SUV i SUV cupè Sportback. La gamma 2024 del Q4 e-tron ofereix més eficiència, més autonomia i una càrrega més ràpida. A més, el tren de rodatge ha rebut ajustaments nous en la suspensió que en milloren el confort, el plaer de conducció i l’estabilitat. El Q4 e-tron també és més segur, amb paquets d’assistència complets que inclouen, en opció, la funció de canvi de carril assistit en autopista Toda la gama cuenta con una batería de 77 kWh. Como novedad, se añade la versión Q4 e-tron 45, con un motor eléctrico de 286 CV y, en la variante Sportback (más aerodinámica), 548 km de autonomía. Tota la gamma disposa d’una bateria de 77 kWh. Com a novetat, s’afegeix la versió Q4 e-tron 45, amb un motor elèctric de 286 CV i, en la variant Sportback (més aerodinàmica), 548 km d’autonomia.

Renault Scenic E-Tech. Elèctric i familiar.

Revolució total per a la cinquena generació del Renault Scenic, presentada al Saló IAA Mobility de Múnic. El nom Scenic evoca el primer monovolum compacte de la història, llançat el 1996. Ara, Renault reinventa el cotxe familiar del segment C amb un crossover 100% elèctric,que presenta un disseny atrevit i una mida continguda (4,47 m). No obstant això, l’espai per als passatgers és d’allò més generós, gràcies a la gran distància entre eixos de la plataforma CMF-EV, així com ho és també la capacitat del maleter (545 litres). El motor elèctric està disponible en dues versions: 170 CV, combinat amb un bateria de 60 kWh, i 220 CV, que assoleix una autonomia de fins a 620 km amb la bateria de 87 kWh.

Peugeot E-3008. Salt elèctric.

Durant les primeres setmanes del 2024 arribarà la tercera generació del Peugeot 3008, ara E-3008, perquè serà una gamma 100% elèctrica, tot i que es complementarà amb versions híbrides. Així doncs, la marca del lleó substitueix el supervendes 3008 per un SUV cupè elèctric totalment nou, amb una silueta atractiva i dinàmica de 4,54 m (10 cm més que el 3008 anterior) que Peugeot defineix com a fastback. A més, l’E3008 estrena la innovadora plataforma STLA Medium del grup Stellantis. Entre altres coses, permet oferir una autonomia de fins a 700 km, en la versió amb motor de 230 CV, tracció davantera i una bateria inèdita de 98 kWh. A l’interior, destaca la nova generació de l’i-Cockpit de Peugeot, ara de format panoràmic, amb la instrumentació i la pantalla tàctil en una sola peça corba sobre el davantal del cotxe.

Fiat 600e. Germà gran.

El Fiat 500e ja no està sol. La marca italiana presenta un nou turisme totalment elèctric, el 600e, un pas més en el camí cap a la mobilitat urbana sostenible. Fiat l’anuncia com el cotxe del seu retorn al segment B, el dels polivalents (fa 4,17 m), tot i que l’aspecte general evoca la imatge d’un SUV. Durant el 2024 s’hi afegirà una versió amb hibridació lleugera, però el primer d’arribar serà el 600e, amb una bateria de 54 kWh, un motor de 156 CV i tracció davantera.

L’autonomia homologada és de 400 km, tot i que la marca apunta que la regeneració d’energia permet allargar-la fins als 600 km en l’ús urbà.

MG4 XPower. Potencia a doll.

No és un nouvingut, però l’MG4 acaba de rebre una versió d’alta volada que demostra l’ambició renovada de la marca. Des que va passar a mans xineses, aquest antic fabricant britànic de fama mundial presenta una gamma àmplia, atractiva i amb preus ajustats, basada en els models elèctrics i electrificats. Amb la versió XPower del compacte elèctric MG4, la marca ret homenatge al seu llegat esportiu. No en va el defineix com un autèntic GTI amb dos motors (és de tracció total) i més de 400 CV de potència per gaudir. A més, l’estètica futurista de l’MG4 li encaixa molt bé.

BYD Seal U. Espaiós i pràctic.

També a l’IAA Mobility de Múnic, l’especialista xinès en cotxes elèctrics BYD va presentar a Europa el Seal U, que es llançarà comercialment el primer trimestre del 2024. El Seal U és un SUV del segment D (fa 4,79 m), que no s’ha de confondre amb la berlina elèctrica Seal, una altra novetat de la marca. En el Seal U, la “U” significa Utility, per emfatitzar la versatilitat d’un vehicle espaiós, confortable i pràctic, tot i que només diposa de 5 places. El seu elevat equipament de sèrie, disseny elegant i tecnologies són dels més innovadors de BYD. És de tracció davantera, amb un motor de 218 CV, i està disponible en dos nivells d’acabat, Comfort, amb una bateria de 71,8 kWh i 420 km d’autonomia, i Design, amb la bateria de 87 kWh i 500 km d’autonomia.

Recorda que la seguretat és primordial en cada viatge. Assegura’t de protegir el teu vehicle amb l’assegurança de cotxe del RACC. Que cada viatge estigui ple d’emoció i seguretat!