Els híbrids segueixen líders al mercat

Per: Revista RACC

Tags:

L’acumulat general de vendes de turismes i tot terrenys fins al juliol del 2022 va caure un 11%. En canvi, els electrificats es mantenen.

Poques sorpreses amb les dades de vendes de vehicles fins al 31 de juliol ofertes per l’ANFAC, i és que hi ha moltes persones disposades a adquirir un nou automòbil, però esperen que s’aclareixi el panorama.

En termes globals, els resultats menys positius són, de nou, respecte a la venda dels de combustió, amb un descens del 20% en el cas dels de benzina i del 25% als dièsel. Però els electrificats segueixen amb lleugers increments de vendes, encara que caldrà esperar a final d’any per fer una comparativa completa respecte al 2021. Com a líders “alternatius” segueixen els híbrids normals, que quintupliquen els endollables, que tot i així milloren les dades de juliol del 2021 (3.468 per 2.533). Els elèctrics purs milloren, ja que al juliol es van vendre 2.533 unitats, mentre que al juliol del 2021 van ser 1.944, encara que són dades encara inferiors a les previsions.

Elèctrics i solars

L’energia solar com a propulsió no és nova, però ara es comencen a comercialitzar cotxes amb autonomia de fins a 70 km diaris, que a zones assolellades poden suposar 650 km sense recarregar bateries. És el cas de l’holandès Lightyear 0, que costa 149.000€. Una alternativa és el californià Aptera, que promet 60 quilòmetres d’autonomia per només 26.000 dòlars.

Menys emissions, més producció

Segons l’ANFAC, els turismes venuts al juliol van suposar una mitjana d’emissions de 122,4 g/km, un 2,7% menys que el juliol del 2021. Pel que fa a la producció, el juny del 2022 es van aconseguir assolir 232.407 unitats, un 34,6% més respecte al mateix mes de l?any passat.