La DGT obligarà a fer un curs per conduir motos de 125 cc

Per: Deyanira García

La seguretat a la carretera ha evolucionat fins a convertir-se en un pilar fonamental de la mobilitat. Són molts els canvis que s’han produït des que van aparèixer les primeres normatives fins a les innovacions tecnològiques més recents. No obstant això, les dades de sinistralitat continuen sent preocupants

Un dels col·lectius més vulnerables a la carretera és el dels motoristes. I és per això que, per preservar-ne la seguretat, s’aplicaran noves mesures a partir d’aquest any.

Així ho ha fet saber el ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, anunciant que la Direcció General de Trànsit (DGT) obligarà tothom que vulgui conduir una moto de fins a 125 cc a fer un curs

En què consisteix el curs?

Fins ara, els posseïdors del carnet B, després de tres anys d’experiència, podien conduir motos de 125 cc i 15 CV sense necessitat de tenir cap certificat que ho acredités. Però ara ha arribat el moment de canviar aquesta norma, que va entrar en vigor el 2004, amb la finalitat de reduir la taxa de mortalitat: tots els titulars del carnet de cotxe hauran de fer la formació si volen conduir aquestes motos

A França aquest curs és obligatori des del 2011. I és justament l’experiència del país veí que s’utilitzarà com a referència a Espanya. Allà el curs, que dura set hores, es fa en una mateixa jornada, i és obligatori per a tothom que vulgui pilotar una moto d’aquestes característiques, independentment de l’antiguitat del carnet.

A més d’aquesta instrucció, l’interessat ha de superar un examen, que es divideix en tres fases, per ser considerat apte. La primera part és un examen teòric de tres hores de durada. Les altres dues fases són pràctiques: n’hi ha una d’habilitats de conducció fora de la via pública i, per tant, sense circulació, i l’altra és amb circulació real.

El curs es fa en una autoescola o associació homologada i, si l’examinat el supera favorablement, rep un document que ha de portar al damunt i presentar sempre que se li exigeixi.

Pel que fa al cost del carnet, a França els preus oscil·len entre els 229 € i els 299 €.

Aviat es coneixeran els detalls del curs a Espanya. 

Altres mesures aplicables el 2024

La DGT estableix com a obligatori portar guants i també cascs integrals (cobreixen tot el cap) o modulars (amb obertura a la part davantera), que han estat homologats a la carretera des d’aquest any.

La importància de la seguretat viària és també sinònim d’un compromís amb el benestar dels que comparteixen les carreteres. Reflexionar sobre això i prendre’n consciència ens acosta a crear vies cada vegada més segures.