Manresa i Montserrat amb esmorzar de forquilla

Per: Begoña González de la Mora

La Honda Hornet és una de les motos amb més “fandom” de la marca japonesa. Aquest model, el nom del qual significa vespa en anglès, va arribar a tenir milions de seguidors que es deien a si mateixos eixams, però va perdre el seu indiscutible regnat eclipsada per la CBF, desapareixent fins i tot del catàleg de la marca el 2014. Després d’uns anys sense novetats, la recent filtració dels esbossos de la que seria la nova abella reina va crear una forta expectació al voltant del llançament d’aquest clàssic renovat. Aquest cop sortirem de ruta per la bonica zona del parc natural de Sant Llorenç de Munt i l’Obac amb la nova Hornet CB750, la versió 2023 d’aquesta moto presentada per primera vegada el 1998, amb el nou motor de dos cilindres en paral·lel de 755 cc.

Us portem aquesta vegada una ruta senzilla, sense grans desviacions, que discorre majoritàriament per carreteres de corbes sinuoses, algunes amb millor ferm que altres, però sobretot plenes de diversió i història. Som-hi! Comencem la ruta a Terrassa, en aquest cas hem seleccionat l’Àrea de Servei Q8 com a punt de partida.

Des d’aquest punt anirem a buscar la carretera B-122 en direcció a Rellinars. Aquest primer tram, que passa també per les localitats de les Comes i Castellbell i el Vilar, ens permetrà entrar en calor amb uns revolts agradables i un bon asfalt que ens farà pujar gradualment cap a Manresa. En aquest tram passarem per diversos restaurants que serveixen esmorzars de forquilla, però compte, si la intenció és esmorzar, és recomanable donar un cop d’ull abans als horaris, ja que alguns no obren dilluns ni dimarts.

Continuem la ruta en direcció Manresa per la BV-1123. Passarem per Marganell, un petit poble on, gairebé sense desviar-nos de la ruta, tornem a trobar restaurants de cuina catalana i brasa del mateix estil, com Cal Jaume o El Cafè de Marganell, on podem esmorzar de forma contundent. Així, seguint la mateixa carretera arribarem fins a la BP-1101 que agafarem ja direcció a Manresa per passar davant del conegudíssim restaurant motard Ca la Iaia. Aquí és habitual trobar grups de motos a la porta i bon ambient gairebé cada dia de la setmana.

Una mica més endavant, amagada després de l’estació de servei Repsol, trobem la Braseria Salellas, amb una àmplia terrassa i música en directe alguns dies del cap de setmana. En aquest punt, enfilem ja direcció Manresa sense pèrdua. Haurem passat per una altra zona de corbes que amb l’Honda Hornet CB750 es gaudeix de veritat. Aquesta naked d’aspecte agressiu és una moto força lleugera, pesa 190 kg en ordre de marxa, i resulta especialment agradable i fàcil de moure en revolts. Els pesos, que estan ben repartits, i el seu potent motor de 92 cv permeten gaudir de tota la potència a cada corba.

Arribats en aquest punt, seguirem fins a Manresa. Aquesta ruta ens fa travessar la ciutat pels afores, però ens regala una meravellosa vista del conjunt monumental de la ciutat, el pont i l’arquitectura de pedra creuant sense gaires canvis de direcció cap a la següent meitat de la ruta. La història d’aquesta bonica ciutat està marcada per les diferents èpoques que ha viscut. Un llegat que ara com ara s’explica a través d’alguns racons amarats d’història, com ara edificis modernistes, carrers medievals o casalots barrocs.

La Basílica Col·legiata de Santa Maria de Manresa, coneguda popularment com “la Seu”, és el principal monument de la ciutat i pot apreciar-se des del nostre recorregut, en el qual recomanem prendre una pausa per fer una passejada pels seus bonics carrers.

Un cop travessat Manresa, continuarem direcció Talamanca, passant per Sant Fruitós i Navarcles. En aquest segon tram del recorregut, amagat entre camps, hi ha l’Hotel Món Sant Benet, un complex on trobaràs un monestir medieval, una casa modernista, un hotel de 4 estrelles i un restaurant Michelin, tot a un pas de Montserrat! Si es vol partir aquesta ruta en dos dies, per exemple, i visitar bé la ciutat de Manresa i el monestir, aquest és un bon lloc on passar la nit.

Seguim amb la ruta. Novament en aquesta part trobarem bons restaurants de menjar a la brasa i esmorzars o menjars calents que poden ser bones opcions per parar a descansar, en el cas que la fem d’una tirada, o per agafar energies per afrontar el que ve, si és el nostre segon dia de ruta. A partir d’aquest moment, el camí comença a transcórrer per unes carreteres una mica menys cuidades. En alguns trams hi ha sots o alguna esquerda a l’asfalt, però resulta poca cosa i es pot seguir amb facilitat. Val la pena passar aquests trams de “menor qualitat” per poder gaudir d’aquesta segona part de corbes que hi ha entre les localitats de Talamanca i Mura.

Aquí, a la BV-1221 i a la B-124, trobarem les que, a parer meu, són les corbes més impressionants (i exigents) del recorregut. A més, Talamanca, amb el seu estil medieval i les seves construccions de pedra, resulta una molt bonica estampa que apareix gairebé de cop després dels darrers revolts. En aquesta mateixa carretera, abans d’arribar al poble de Mura, agafarem el trencall cap a l’esquerra en direcció a Sant Llorenç Savall per continuar gaudint del mateix estil de carretera. En aquesta localitat nosaltres vam parar a dinar al restaurant El Caliu, on ens van servir un abundant menú del dia amb brasa per 13 euros.

L’agilitat i el poc pes d’aquesta Hornet que ja hem comentat amb anterioritat la fan molt bona moto per a aquesta mena de rutes, la seva facilitat per adaptar-se a trams més ràpids o trams més sinuosos la fan especialment còmoda en aquestes carreteres. A més, és realment fàcil de maniobrar tant en repòs com en moviment, i la postura còmoda de conducció, que tot i ser una mica agressiva no deixa de ser una naked, la fa agradable i accessible a pilots de qualsevol talla, i és una moto “baixeta” amb els seus 795 mm d’alçada de seient.

En aquest punt, en funció del temps de què disposem, podem continuar baixant per la mateixa B-124 en direcció a Castellar del Vallès per tornar al punt d’inici, o, si continuen tenint-ne ganes, podem agafar la BP-1241 en direcció a Gallifa i Sant Feliu de Codines. Aquest darrer tram, abans d’agafar la C-59 per arribar a Caldes de Montbui i tornar a Terrassa, transcorre per zones de corbes ja més semblants a les de la zona del Montseny, estretes però agradables, entre les quals de mica en mica vas tornant a l’alçada inicial, deixant enrere el parc de Sant Llorenç del Munt.

Mapa de la ruta

Galeria Honda Hornet