La importància de l’alarma i el localitzador en una moto

Per: Albert San Andrés

A Espanya es roba una moto cada vuit minuts, amb més d’un centenar de robatoris al dia, segons xifres del Ministeri d’Interior. En general, només un 10% de les sostraccions són recuperades, atès que solen ser desmuntades per vendre-les com a recanvis. Amb números així, l’ús de dispositius de localització i alarma són totalment indispensables per al propietari d’una moto.

Els percentatges de robatoris a l’Estat espanyol es concentren a Catalunya, on es perpetren la gran part, amb un 87% del total, seguida de Madrid amb un 7%. Barcelona, Màlaga, Madrid i Alacant són les ciutats més perjudicades que encapçalen la llista. Tot i tenir xifres que ens poden estremir, aquestes van en descens, ja que Espanya és el 17è país europeu en nombre de robatoris, en un rànquing liderat per països com Itàlia, República Txeca, Suècia, França o Grècia, amb xifres que en alguns casos superen els 500 robatoris diaris.

El perfil d’aquests robatoris, assenyalen, és que són improvisats en un 85%, és a dir, que només el 15% és planificat per professionals, i l’edat dels pispes està entre els 20 i els 27 anys. Per models, els més desitjats pels amics del que és d’altri són les Honda Scoopy 125, la sèrie Z de Kawasaki, les Yamaha TMax i XMax, juntament amb la potent R1 o la Neo’s i la Cygnus, la gamma GS de BMW, KTM Duke 125, així com l’escúter Symphony de SYM.

Què es pot fer per evitar un robatori?

Que ens robin la moto és una loteria, ja que ens pot tocar en qualsevol moment i lloc, però el que sí que podem fer és posar-ho difícil perquè desisteixin o no ho intentin. Per això hem d’estacionar en llocs transitats i ben visibles —encara que no és garantia de res— i evitar zones poc concorregudes i fosques. L’ús d’elements de bloqueig és també primordial, com les conegudes pinces per als frens amb alarma, cadenes, etc. Lligar la moto pel xassís o algun element fix ens evitarà també ensurts.

En parades curtes, com a l’hora d’omplir el dipòsit, cal evitar sempre deixar les claus posades i la documentació sempre és millor portar-la a sobre i no deixar-la a la moto, ja que ens serà útil a l’hora de denunciar un robatori.

La instal·lació d’alarmes i sistemes de seguiment GPS és una de les millors alternatives per aconseguir recuperar la nostra moto. Aquests sistemes, a més de la tradicional alarma acústica que de vegades pot servir per espantar els amics de les propietats alienes, ens serviran per saber on és en qualsevol moment la nostra muntura.

El rastreig per GPS, l’avís al nostre mòbil en cas de caiguda de la moto o per moviments no desitjats, ens donaran una mica més de tranquil·litat a l’hora d’aparcar la moto. L’ús d’aquests sistemes ha estat un gran avenç i amb ells podrem conèixer en qualsevol moment, a través del mòbil, dades com la ubicació, l’estat de la bateria, el sensor de caiguda o l’enregistrament de rutes.

Per això des del RACC Mobility Club posem a disposició dels nostres socis el sistema AtlantisMOTO MAX, amb descomptes exclusius.

Aquest sistema és un dispositiu per instal·lar a la nostra moto, que la geolocalitza via satèl·lit, a més de portar un total de nou sensors que permeten saber l’estat del vehicle, tot controlat amb una app de mòbil que funciona de manera bidireccional. Tot això ho realitza amb una connexió internacional multioperador GSM, que ofereix la major cobertura possible i la major seguretat.

AtlantisMOTO és el sistema que més funcionalitats té al mercat i el de mida més compacta, i es troba disponible en tres packs diferents: AtlantisMOTO GO!, AtlantisMOTO MAX, AtlantisMOTO MAX PLUS.